www.ocianews.com/ bedava bahis bahis siteleri
escort beylikdüzü beylikdüzü escort beylikdüzü escort
Bugun...



İçişleri Bakanlığı'ndan geri adım

Multimedya cihazı cezaları durduruldu İçişleri Bakanlığı, araçlardaki multimedya cihazları ve sonradan eklenen ses sistemlerine yönelik cezai uygulamaları durdurdu ve bugüne kadar kesilen cezaları iptal etti. Yeni yönetmelik yürürlüğe girene kadar sürücülere ekran kullanımından dolayı ceza uygulanmayacak.

facebook-paylas
Tarih: 15-03-2026 22:24

İçişleri Bakanlığı'ndan geri adım

İçişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, araçlarda sürücünün izleme ve kullanma alanı içinde kalan multimedya ve görüntü cihazlarına ilişkin cezai yaptırımlar geçici olarak uygulanmayacak.

Multimedya cezaları iptal edildi!

Evet, multimedya cihazları nedeniyle kesilen cezalar iptal edildi. İçişleri Bakanlığı, 27 Şubat 2026 tarihinde yürürlüğe giren 7574 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu düzenlemesi kapsamında başlatılan cezai yaptırımların durdurulduğunu açıkladı.

İçişleri Bakanlığı Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği, araçlarda multimedya cihazları ve sonradan eklenen ses sistemlerine ilişkin denetimlerde önemli bir adım attı. Yapılan açıklamaya göre, 27 Şubat 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlanan 7574 sayılı kanun değişikliği kapsamında gündeme gelen “sürücünün izleme ve kullanma alanı içindeki görüntü cihazları” ile ilgili cezai uygulamalar durduruldu. Bakanlık, bugüne kadar kesilen tüm cezaların iptal edildiğini de bildirdi.

Yeni yönetmelik hazırlanana kadar sürücülere ekran kullanımından dolayı herhangi bir cezai işlem uygulanmayacak. Bakanlıktan yapılan açıklamada, bu adımın, trafikte seyreden tüm araçlar için düzenlemenin daha tutarlı, açık ve hakkaniyetli şekilde uygulanmasını sağlamak amacıyla atıldığı belirtildi.

Ses sistemi denetimlerinde geçiş dönemi

Araçlara fabrikasyon çıkışı dışında eklenen ses ve müzik sistemlerine yönelik denetimlerde ise geçiş dönemi ilan edildi. Bakanlık, 1 Nisan 2026 tarihine kadar yapılacak kontrollerin sadece rehberlik ve bilgilendirme amaçlı olacağını duyurdu. Bu tarihe kadar kurallara uymayan sistemlere sahip sürücüler ceza yerine uyarılacak ve mevzuat hakkında bilgilendirilecek.

Ancak 1 Nisan’dan itibaren ilgili kanun maddeleri çerçevesinde denetim ve cezai işlemler kararlılıkla uygulanmaya devam edecek. Bakanlık, alınan kararlarla hem sürücülerin mağduriyetinin önlenmesini hem de trafik denetimlerinde standardizasyonun sağlanmasını hedeflediklerini açıkladı.

 

 







Etiketler :

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER SİYASET Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI