www.ocianews.com/ bedava bahis bahis siteleri
escort beylikdüzü beylikdüzü escort beylikdüzü escort
Bugun...



İRAN ANINDA ABD ÜSLERİNE KARŞI SALDIRI BAŞLATTI

Hürmüz Boğazı'nda ticari gemileri hedef alan insansız hava aracı saldırılarının ardından ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı, İran'daki askeri hedeflere yönelik ek hava harekatları düzenledi. İki ülke arasında iki hafta önce imzalanan kırılgan geçici ateşkesin ihlal edilmesiyle tırmanan gerilim, İran'ın Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD üslerine yönelik karşı misillemesiyle bölgesel bir krize dönüşüyor.

facebook-paylas
Güncelleme: 28-06-2026 13:01:21 Tarih: 28-06-2026 12:29

İRAN ANINDA ABD ÜSLERİNE KARŞI SALDIRI BAŞLATTI

ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM), ABD Başkanı Donald Trump'ın talimatı doğrultusunda 27 Haziran'da İran'daki kritik askeri hedeflere yönelik geniş kapsamlı ek hava saldırıları düzenlediğini duyurdu. Hürmüz Boğazı ve çevresindeki ticari deniz taşımacılığına yönelik süregelen saldırganlığa doğrudan yanıt olarak gerçekleştirilen operasyonda; İran'a ait askeri gözetleme altyapıları, iletişim sistemleri, hava savunma mevzileri, İHA depolama tesisleri ve mayın döşeme kabiliyetleri hedef alındı. Komutanlık, Hürmüz Boğazı'ndaki ticari geçişlerin güvenli bir şekilde sürdürülmesi adına ABD güçlerinin yüksek teyakkuz, caydırıcılık ve harekata hazırlık durumunda kalmaya devam edeceğini vurguladı.

Kırılgan ateşkesi yıkan tanker saldırıları

Bölgedeki çatışma sarmalı, iki hafta önce Pakistan'ın ara buluculuğuyla imzalanan geçici ateşkes anlaşmasının ihlal edilmesiyle başladı. Resmi CENTCOM açıklamalarına göre, 25 Haziran'da Singapur bandıralı "M/V Ever Lovely" kargo gemisinin İran'a ait kamikaze İHA'larca vurulmasının ardından, ABD 26 Haziran'da İran kıyı radarlarını ve drone depolarını hedef alan ilk retaliyer misilleme saldırısını gerçekleştirmişti. CENTCOM, Tahran yönetimine ateşkese uyması için bir şans tanındığını ancak İran'ın 27 Haziran sabahı erken saatlerde 2 milyon varilden fazla ham petrol taşıyan Panama bandıralı "M/T Kiku" tankerine düzenlediği yeni bir İHA saldırısıyla bu fırsatı geri çevirdiğini aktardı.

Tahran'dan Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD üslerine misilleme

ABD'nin düzenlediği ikinci dalga operasyonunun hemen ardından bölgedeki askeri hareketlilik yeni bir boyuta taşındı. Uluslararası basına (The Guardian) yansıyan askeri raporlara göre, İran İslam Devrim Muhafızları Ordusu (IRGC) 28 Haziran Pazar gününün ilk saatlerinde Kuveyt ve Bahreyn'de bulunan sekiz ayrı ABD askeri tesisini hedef alan ortak bir füze ve İHA operasyonu başlattığını duyurdu. Saldırıların ardından üslerdeki zayiat durumu henüz tam olarak netlik kazanmazken, hem Kuveyt hem de Bahreyn yönetimleri kendi topraklarındaki Amerikan askeri varlığına yönelik gerçekleştirilen bu saldırıları sert bir dille kınadı.

Diplomatik süreç tamamen durma noktasında

Yaşanan bu karşılıklı askeri hamleler, Washington ile Tahran arasında bölgedeki savaşı sonlandırmak ve küresel petrol fiyatlarındaki ani yükselişi dizginlemek amacıyla yürütülen mutabakat zaptı (MoU) müzakerelerini tehlikeye attı. Devrim Muhafızları Ordusu'ndan yapılan resmi açıklamada, ABD'nin saldırganlığını sürdürmesi halinde "ezici bir yanıt" verileceği belirtilirken, geçici anlaşmanın tamamen bozulmasının iki ülke arasındaki tüm diplomatik süreçlerin askıya alınmasıyla sonuçlanacağı uyarısında bulunuldu

ABD'den İran'a yeni saldırılar: Trump'tan tehdit

ABD Merkez Komutanlığı (CENTCOM), İran'daki füze ve drone depoları ile kıyı radar sahalarını hedef alan yeni saldırılar düzenlediğini açıkladı. İran, saldırılara Kuveyt ve Bahreyn'deki ABD noktalarını hedef alarak karşılık verdiğini duyururken, ABD Başkanı Donald Trump "İran İslam Cumhuriyeti artık var olmayabilir" sözleriyle yeni bir tehditte bulundu.







Etiketler :

İLGİNİZİ ÇEKEBİLECEK DİĞER SİYASET Haberleri

YAZARLAR
ÇOK OKUNAN HABERLER
  • BUGÜN
  • BU HAFTA
  • BU AY
HABER ARŞİVİ

Web sitemize nasıl ulaştınız?


nöbetçi eczaneler
HABER ARA
Bizi Takip Edin :
Facebook Twitter Google Youtube RSS
YUKARI YUKARI